- 7/10

idag har jag jag lekt, lekt, lekt och pluggat tyska!
min hjärna känns som en seg deg,
och jag ska strax hoppa i säng.
jag var med marieke och hennes bästa kompis
till något mini-oktoberfest idag här i Oldenburg.
men det regnade och var dåligt väder,
så därför var det inte mycket folk där och vi gick hem tidigt.
klockan är tjugo i tolv och jag håller jag att somna sittande!
det här var jobbigare än jag trott,
men jag tycker om det i alla fall:)

...fast ibland känns det som att dom här barnen kommer bli min död...
;)

annars har det inte hänt så mycket idag,
min tyska är redan bättre!
ska gå till en tjej som kan massa olika språk en gång i veckan,
am den Mittwoche,
och lära mig lite mer.
aber... ich kann klein Deutsch sprechen!

och jag har lärt mig att här i Oldenburg
är det vanligt att hälsa på varandra med "moin":)
ganska mysigt ord tycker jag!

tschüss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0